promovare, nu frunza taiata la caini

Probabil ca ai auzit deja de Grand Rapids – Michigan. De efortul unei comunitati intregi, mobilizata peste noapte – mai exact pe 22 mai – pentru a filma un videoclip de promovare a oraselului american. 5000 de oameni – civili, pompieri, invitati la nunta, chitaristi la gura de metrou, predicatori, politicieni, vedete, majorete, salespeople, coristi, fotbalisti – s-au strans cu mic, cu mare sa demonstreze ca Grand Rapids nu este nicicum pe moarte, asa cum ii etichetase publicatia Newsweek, si sa-si recastige mandria calcata in picioare. Si cu cat entuziasm au facut-o! Entuziasm tinut bine in frau, fireste, de echipa de filmare a regizorului si producatorului Rob Bliss. Melodia „American Pie” a lui Don McLean a devenit un fel de imn national american inspirational, emanand bucurie… desi vorbeste despre moarte. Iar videoclipul viral, care da impresia unei singure filmari (cadru-secventa), a necesitat 5 duble. Si a batut recordul mondial pentru cel mai lung lipdub (playback/dublaj) al unor amatori. Cred ca oricine are de invatat ceva de aici. In special, noi, romanii. Care nu stam tocmai bine nici la capitolul mandrie nationala. Apropo, daca ne dai jos frunza, cu ce ramanem?